HALLOWEEN

Äsch jag tror jag skiter i detta, för egentligen njuter jag lika mycket av att ligga hemma o titta på film. Det va exakt så jag sa till mig själv imorse när jag låg i min varma, breda säng och inte hade något att ha på mig till halloween-festen samma kväll. Mina förvirrade tankar blev snart avbrutna av att telefonen ringer , BRRRRR:”Jääässs hällo its öhh Filip” varpå personen på andra sidan svarar ”Vi ska te YAYA snart för att köpa grejer till halloween”. Vidskeplig som jag är tänkte jag att detta var ett tecken på att jag skulle ta tag i mig själv så jag tackade ja och 25 minuter senare stod jag på skolans parkering och väntade på mina polare.

YAYA, dit vi skulle, är ett av de mindre shoppingcentrumen i Nairobi och ligger i de mindre fina områdena. Och med facit i hand skulle jag också säga att det efter denna resan blev mitt favoritställe. Målet med resan va som tidigare sagt att köpa Halloween-grejer då de tidigare försök vi gjort hade misslyckats brutalt. Så framme på leksaksaffären hade vi förväntningarna uppe i taket för detta var verkligen sista utvägen. Men till vår besvikelse fanns det absolut ingenting som intresserade någon av oss, eller vänta nu…. EN TOMTEMÖSSA!! Idéerna började snurra i huvudet och vipps så stod jag 5 timmar senare, på mitt rum och undrade vad i hela friden jag tänkte när jag bara köpte en tomtemössa. Så den naturliga reaktionen var att man tar det man har och gör det bästa av det. Så på med tomtemössan, vit skjorta och in med en kudde under skjortan. Detta kanske låter rätt oseriöst (vilket det egentligen var) men efter att min värdsyster sminkat den improviserade tomten så såg det inte så dåligt ut.

När hela internatet sen stod i kön påväg in på klubben som vi skulle till så gick det upp för mig vad det faktiskt va jag hade klätt upp mig till. Men det va inte försen senare som det gick upp för mig vilket genomkorkad ide det va att ha en bomullskudde tätt på magen när man ska dansa. Hursomhelst hade vi skitkul ända inpå småtimmarna och med downtown Nairobi som bakgrund så kunde inte mycket gå fel.

(Jag och min värdsyster Saga på första bilden)

Lämna en kommentar